Урок № 4 Наземно-повітряне середовище життя.
Кросворд (записати в зошиті)
По вертикалі:
1.Тополя,
калина, суниця належить до царства…
2. Прилад ,
за допомогою якого можна роздивитись бактерії …
3. Вона
необхідна всім живим організмам
4. Є джерелом кисню, необхідного для дихання
5.Царство,
до якого належить людина…
6.Найменша
структурна одиниця живих організмів....
7. Зміни, що
відбуваються з тілами .....
По горизонталі:
8. Поставте
запитання до утвореного слова (Що оточує організм та впливає на нього? - середовище).
е
|
е
|
е
|
|||||||
- Які
ви знаєте середовища життя?
- Назвіть
чинники неживої природи, що впливають на живі організми.
Загадки
-У морях і річках живе,
Але часто по небу літає.
А як набридне їй літати,
На землю знову осідає. (Вода)
- Що це? Воно таке
велике, що займає цілий світ, воно таке маленьке, що в найменшу щілину зайде. (Повітря)
- Соняшник
розцвів у небі,
Поливать його не
треба,
Влітку, взимку він цвіте,
Тепло нам несе.
Проблемне
запитання.
Розглянемо
зображення комахи (учитель демонструє
фотографію коника стрибунця).
— Чи
здогадались ви, де мешкає така комаха? (Серед
зелених, трав’янистих рослин.)
— Як ви
здогадались про це? (Вона зеленого
кольору, зі струнким, стисненим із боків тілом.)
- Для чого їй
потрібне таке забарвлення? (це пристосування до середовища у якому живе)
— У якому
середовищі мешкає ця комаха? (Наземно-повітряному.)
-
Будь-яка жива істота живе в складному та мінливому середовищі, постійно
пристосовуючись до нього і регулюючи свою життєдіяльність відповідно до його
особливостей. На нашій планеті організми освоїли основні середовища проживання,
які сильно розрізняються за специфікою
умов.
-
Сьогодні ми розглянем одне із середовищ життя та організми, які там
проживають.
План
1.Особливості наземно-повітряного
середовища життя.
2.Пристосування до
орієнтації в наземно-повітряному середовищі
-За
допомогою чого тварини орієнтуються в наземно-повітряному середовищі? (за допомогою органів зору,слуху, нюху).
-
Пристосування до орієнтації в наземно-повітряному середовищі відбувається
за допомогою органів зору,слуху, нюху.(слайд 9)
Складання схеми у робочому зошиті.
Пристосування
до орієнтації
слух зір нюх
-Наведіть приклади за допомогою підручника пристосування
тварин до орієнтації у наземно-повітряному середовищі. Робота з підручником.
4. Пристосування до пересування в
наземно-повітряному середовищі.
Складання
схеми у робочому зошиті.


повзання стрибки біг політ
5.Пристосування до польоту в
наземно-повітряному середовищі.
- Які пристосування до польоту?( мала
маса тіла, крила, пір'я, порожнисті
кістки).
- Висновок. Завдяки
сприятливим умовам у наземно-повітряному середовищі світ його мешканців
різноманітний.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Закріплення нового матеріалу
1. У наземно - повітряному середовищі достатня кількіть
світла і повітря. (Так)
2. Крила допомають білці - летягі переміщуватися в повітрі.( Ні )
3. Повітря, яке є в порожнинах кісток птаха, робить його легшим.( Так )
4. Передні кінцівки зайця сильніші й довші за задні.( Ні)
5. Запахи погано поширюються в повітрі. (Ні)
6. Рослини з наземно-повітряного середовища отримують
сонячне світло й воду, мінеральні речовини.( Так)
7. Тварини з великою масою не здатні до польоту.( Так)
9. Серед звірів тільки кажани мають крила і здатні до
активного польоту. Так
10. Наземні тварини спілкуються, посилаючи звукові сигнали.
Так
VІІ. Домашнє завдання
1. Завдання
для всього класу.
Опрацювати у
підручнику § , стор.природодослідника.
2.
Індивідуальне завдання.
Скласти
кросворд до теми.
ТЕСТУВАННЯ
ТЕСТУВАННЯ
ТЕСТОВЕ завдання активне
Завдання необхідно виконати до 9 квітня 17:00
Комментариев нет:
Отправить комментарий