Урок № 4 Наземно-повітряне середовище життя.




Урок № 4  Наземно-повітряне середовище життя.


Кросворд (записати в зошиті)
По вертикалі:
1.Тополя, калина, суниця належить до царства…
2. Прилад , за допомогою якого можна роздивитись бактерії
3. Вона необхідна всім живим організмам 
4. Є джерелом кисню, необхідного для дихання 
5.Царство, до якого належить людина…
6.Найменша структурна одиниця живих організмів.... 
7. Зміни, що відбуваються з тілами .....
По горизонталі:
8. Поставте запитання до утвореного слова  (Що оточує організм та впливає на нього? - середовище).













   






















е

е





е























































  - Які ви знаєте середовища життя?

- Назвіть чинники неживої природи, що впливають на живі організми.
   Загадки
-У морях і річках живе,
Але часто по небу літає.
А як набридне їй літати,
На землю знову осідає. (Вода)
-  Що це? Воно таке велике, що займає цілий світ, воно таке маленьке, що в найменшу щілину зайде. (Повітря)
-  Соняшник розцвів у небі,
 Поливать його не треба,
Влітку, взимку він цвіте, 
Тепло нам несе.
-Що несе сонечко крім тепла? (світло)
Проблемне запитання.
Розглянемо зображення  комахи (учитель демонструє фотографію коника стрибунця).
— Чи здогадались ви, де мешкає така комаха? (Серед зелених, трав’янистих рослин.)
— Як ви здогадались про це? (Вона зеленого кольору, зі струнким, стисненим із боків тілом.)
- Для чого їй потрібне таке забарвлення? (це пристосування до середовища у якому живе)
— У якому середовищі мешкає ця комаха? (Наземно-повітряному.)

-         Будь-яка жива істота живе в складному та мінливому середовищі, постійно пристосовуючись до нього і регулюючи свою життєдіяльність відповідно до його особливостей. На нашій планеті організми освоїли основні середовища проживання, які сильно розрізняються  за специфікою умов.
-         Сьогодні ми розглянем одне із середовищ життя та організми, які там проживають.
План
1.Особливості наземно-повітряного середовища життя.  
 2.Пристосування до орієнтації  в  наземно-повітряному середовищі
-За допомогою чого тварини орієнтуються в наземно-повітряному середовищі? (за допомогою органів зору,слуху, нюху).
- Пристосування до орієнтації  в  наземно-повітряному середовищі відбувається за допомогою органів зору,слуху, нюху.(слайд  9)
Складання схеми у робочому зошиті.
Пристосування до орієнтації
               слух                              зір                         нюх
-Наведіть приклади за допомогою підручника пристосування тварин до орієнтації у наземно-повітряному середовищі. Робота з підручником.
3. Пристосування рослин  в  наземно-повітряному середовищі.
4. Пристосування до пересування в  наземно-повітряному середовищі.
Складання схеми у робочому зошиті.
                                                Пристосування до пересування
                               повзання      стрибки           біг             політ
5.Пристосування до польоту в  наземно-повітряному середовищі.
- Які пристосування до польоту?( мала маса тіла, крила, пір'я, порожнисті кістки).
- Висновок. Завдяки сприятливим умовам у наземно-повітряному середовищі світ його мешканців різноманітний.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Закріплення нового матеріалу
1. У наземно - повітряному середовищі достатня кількіть світла і повітря. (Так)
2.   Крила допомають  білці - летягі переміщуватися в повітрі.( Ні ) 
3. Повітря, яке є в порожнинах кісток птаха,  робить його легшим.( Так )
4. Передні кінцівки зайця сильніші й довші за задні.( Ні)
5. Запахи погано поширюються в повітрі. (Ні)
6. Рослини з наземно-повітряного середовища отримують сонячне світло й воду, мінеральні речовини.( Так)
7. Тварини з великою масою не здатні до польоту.( Так)
9. Серед звірів тільки кажани мають крила і здатні до активного польоту. Так
10. Наземні тварини спілкуються, посилаючи звукові сигнали. Так

VІІ. Домашнє завдання
1. Завдання для всього класу.
Опрацювати у підручнику § ,  стор.природодослідника.
2. Індивідуальне завдання.
Скласти кросворд до теми.

ТЕСТУВАННЯ


 ТЕСТОВЕ завдання активне
Завдання необхідно виконати до  9 квітня 17:00 


Код доступу 387364
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Шановні п'ятикласники! Працюємо дистанційно.На блозі ви знайдете теоретичний матеріал, тренувальні вправи, посилання на відео та презен...